Kam na cocky?

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Pondělí Srpen 31 09:49:08 CEST 2009

Je to neco jako viz nize, akorat jsem nasel dodavatele 30mm za cca desetinu ceny.

http://www.nejnizsi-ceny.cz/zabava-volny-cas/lupy-mikroskopy/klenotnicka-lupa-30-x-21-mm/
http://cgi.ebay.com.my/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220464755522

Co tak vim tak zvetseni lupy se uvadi pro pozorovatele s okem ve vzdalenosti 25cm od osy lupy, tedy by melo platit, ze
Z=l/f+1

Z=zvetseni lupy
l = vzdalenost oka 250mm
f = ohnisko
tedy pro 30x by ohnisko melo byt 9.3333mm

ja to potrebuji ciste jako opticky zesilovac, tedy, aby mi to na cidlo soustredilo fotony z co nejvetsi plochy.

Apropo nelze nekde vycist jaky je utlum atmosfery pro 950nm pri jasno, dest, ruzne mlhy apod?
Sveho casu jsem podobne info, vcetne postupu vypoctu cele soustavy nasel u nejakeho navodu na ronju, ale ted tam jsou jen grafy pro cocky a diody pouzivane v teto konstrukci.
Nestavim ronju jen me zajima na jakou vzdalenost asi tak muze chodit infra zavora s vysilacim vykonem 25mW (35mW/sr),citlivosti prijimace 0.2mW/m2 pokud ji osadim 30mm cockami.

Jirka