Re: Nefunkční kanály na skylinku...?

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Neděle Srpen 30 21:44:13 CEST 2009

Jenom si tipnu - pata harmonicka od WiFi? Nema tam nekdo AP?

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, August 30, 2009 9:18 PM
Subject: Nefunkční kanály na skylinku...?

Už jsem to psal i jinam, možní mi někdo poradí, než podniknu nějaké
další kroky ...

Asi před měsícem mě přestala z ničeho nic jít TV Barrandov, Z1, TV JOJ,
JOJ Plus a TA3. Ne že bych to potřeboval k životu - vůbec se na TV nemám
čas koukat - ale prostě mě štvalo, že to najednou chcíplo a ostatní
kanály jedou.. Tak jsem se babral celý večer s mým oblíbeným Humaxem CR
FOX. Asi zase nějaká změna polarizace na SKYLINKU, změna kmitočtu atd...
  Nic z toho, celý večer v čudu, druhý den zkouším záložního Philipse
6010 - to samé - kanály na kmitočtu 11797MHz nejdou.
Po kontrole CR FOXE u kolegy a ujištění, že je vše OK a vše jede jsem
jal podezření na konvertor u paraboly, či nějaké špatné nastavení
antény. Další dva dny laborace skončily s tím, že ani s jiným
konvertorem a parabolou nic na kmitočtu 11,797 nejde!  Další den mě to
napadlo!
Nějaký mrtvý kabel - možná někde nacucaný vodou a dělá útlum na jednom
kmitočtu!! ( V dobách analogového příjmu ASTRy 19,2 se mi něco podobného
stalo - "rybičkovala" jedna stanice - tehdá po výměně kabelu vše OK.)
Jenomže ani s jiným kabelem to nejelo.  Bezchybný test celé sestavy na
chalupě mě utvrdil v tom, že problém nebude u mě, ale někde jinde.
Vzhledem k tomu, že ostatním uživatelům v okolí všechno běhalo mě
napadlo, že jde o nějaké lokální rušení na uvedeném kmitočtu, nebo na
MF.  A opravdu! Měření se spektrákem a konvertorem to potvrdilo. Docela
slušná pára na cca 11795MHz prakticky do boku paraboly. Podle přepočtů v
úrovni cca -18 dB na vstupu měřícího konvertoru. (když odečtu zisk
měřícího hornu)   V podstatě je to jen nosná, žádná modulace. Vleze to
do konvertoru úplně bokem přes ozařovač a zaruší onen transporder. Jako
jediný mám anténu na západním balkóně, ostatní mají anténu pod okny
obýváku, proto rušení nemají. Nikam se mi nechce nic stěhovat, spíš než
zprovoznění oněch zarušených kanálů mě zajímá, odkud se kmitočet v
takové síle bere. O cca 10 m výše na střeše je  již cca o 50dB slabší,
takže se jedná o něco silně směrového. Dole na chodníku už nic, další
zaměřování s tou horn anténou je negativní - různé odrazy pak ještě asi
50 m od bytovky, některé v výraznými maximy v přesně ohraničených
místech. Další poznatek - za nižší venkovní teploty ( pod 14 st) rušení
zmizí a kanály jedou , s přibývající teplotou  se začíná obraz rozpadat.
Při 22 st. už nejde. Co to může být? Setkal se s tím někdy někdo?? Poraďte.
JaKub