Pracovna poloha geloveho akumulatora

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Pondělí Srpen 24 20:39:22 CEST 2009

Hezky vecer,

    no pouzivat Pb akumulator pro napajeni motoru neni zrovna dobry
napad. Ty gelove nejsou stavene jako trakcni, ale jako stanicni baterie,
cili jsou delane na to, ze se budou vybijet malym proudem (relativne).
Nikdy jsem to nemerila (nemam tak mohutny zdroj) ale tech 40A je mozna
optimisticky odhad. Navic vetsina Pb akumulatoru to ma jako maximalni
proud po dobu 5s. A rozhodne mu to neprospiva. Sama mam takovou vrtacku
a napajim ji ze zdroje 5A a to staci tak na plast a jeste musim davat
hodne pozor na to, jak vrtam, protoze to je malo.

    Pro naradi je lepsi pouzit NiCd, jsou na to stavene a ty urcene pro
naradi vylozene. Ale jsou drahe, to je pravda. Na druhou stranu je
baterie jedna z nejdulezitejsich soucasti stroje.

					Saša K. Svobodová