Re: Nabíječka baterií AFEN 10 Einhell 10A - vnitrnosti - foto - neco je rozbite

k.novo k.novo@seznam.cz
Pondělí Srpen 24 15:55:25 CEST 2009

Pri ubytku 0.7V na diode, mate pri 10A, ztratu  7W  a to uz docela hreje. :-)

Nejcitlivejsi soucastky na te desce jsou dioda (skleneny valecek) a tranzistor, to cerne o trech nohach.

KN

>2) ano, trafo a usmernovac zda se slape dobre, uz alespon vim ze je vystup
trafa >10A a vystupu z usmernovace 9, 8, 7 A (po zahrati rychle klesa!) a
proc to tak topi - to budou asi ty 3A - mozna se ale pletu?

Vyrobce udava nabíjecí proud: 7,1 A arith. / 10 A eff, priznam se, ze jsem
nevedel, ze arith. je vystupni proud. Ale klestovkou jsem zmeril ty drive
uvedene hodnoty. Prekvapilo me jen, ze musim merit AC na vystupu DC, jinak
to ukazuje nesmysly, a ze vetsi proud tece zapornym polem... nevim ale, zda
to neni chyba mereni klestovym multakem?

Dale se take hodne zahriva tyristro, zkusim ho proste obejit...

Vadna je ta elektronika evidentne... myslel jsem - s cim zacit na te
desticce, jiste budou mene ci vice kritictejsi soucastky...

ps: nejsem elektrikar, tak se hned ostatni nepo...te a ostatni diky za
radu... ucim se