infrateplomer

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pondělí Srpen 24 14:27:33 CEST 2009

Zdravím konféru.
Koupil jsem si v GM před dovolenou infrateploměr. "Lidský", ale dobře a
rychle změří teplotu místnosti, nebo blízké předměty s velkou emisivitou.
Předpokládám že je v něm stejný chip jako v teploměrech určených k
bezdotykovému měření součástek, jen chybí infra optika před tím chipem.
Proto jsem se ho nebál namířit na sluníčko...
Měřil jsem s ním kde co, trávu, stromy, a zaujaly mně hodnoty oblohy v
noci, ve dne, a namíření na sluníčko. Záměrně hned neuvádím hodnoty,
protože je nějak neumím zduvodnit.
Chtěl jsem si to schovat na pátek, ale ted jsem přijel z dovolené a
nemohu vydržet to nenapsat.
Co by měl infrateploměr na obloze teoreticky změřit??
Dá se z měření něco užitečného usoudit? Hodil by se do každé
meteorologické stanice?
Lubor