Citanie o WiFi

APA navrhpcb@gmail.com
Neděle Srpen 23 13:00:14 CEST 2009

Podle testu FCC ma obvykle zarizeni nejlepsi vykon na kanalech 6-7,
ale to vas nemusi zajimat pro pouziti v byte (pro lokalni pouziti
nepodstatne).

Spustte si Netstumbler (jen pro XP), Vistumbler, inSSIDer (pro Visty a
vyse) a proskenujte okoli a kanal na AP nastavte tam (pokud mate
moznost ovlivnit), kde je nejvice volneho mista, kanal na 11b sviti
pres 6 kanalu, na 54g sviti snad pres 10 kanalu... Idealni je tedy
kanal 1 nebo kanal 13, pokud jsou volne (nebot se z kraju uz s nicim
nekryji)... Ale to neni moc podstatne.

Napiste, co presne soused ma za AP (udaje ze stitku), a zda ma heslo k
administraci a nastavit to neni nic tezkeho (nastavte na volny kanal,
WPA heslo mezi 8 az 64 znaky a vypnete MAC Policy, vykon maximalni a
vse musi slapat). Limit wifi butou tak 3 zdi, to, ze vidite AP jeste
neznamena, ze se vam podari vubec pripojit (slaby signal)!!, pokud
mate vic zarizeni a vetsi byt, zapomente, ze vam to od souseda kloudne
pojede pres zed rychle a po celem byte.

Od souseda bych nekompromisne natahl kabel (klidne i oknem) - protoze
delat repeater je zhovadilost, jen pokud by byl problem v komunikaci
(tak bych nalepil panelku na sousedovu zed a udelal 1APC client a dale
stejne koupil z shop.fon.com La Fonera+ pro AP a mel bych vystarano,
pokud jste nekde, kde se vyskytuji cizinci, tak se vam to i
zaplati..., navod je tam pro blby, budete mit dobry signal i LAN port
a pristup zdarma po celem svete :-)