Benzinovy motor

k.novo k.novo@seznam.cz
Neděle Srpen 23 09:46:38 CEST 2009


vyse....

>Jste asi nikdy nic letajiciho neridil :-), ale k motorum.

Motory z trabanta se pouzivali pro svou jednoduchost, u leteckeho motoru plati cim mene soucastek a robustnejsich tim mensi pravepodobnost, ze se neco pos.... Dvouvalcovy dvoutakt v tomto ohledu dopada docela dobre, nehodnotim, kvalitu, ktere dosahovlai soudruzi z NDR.
Dnes v teto oblasti spise sahnete po motoru Rotax, ale popravde nejvetsi rozdil mezi dvoutaktnim lecekym rotaxem a motorem z trabanta je v prve rade cena , pak dlouho nic a nasleduje hmotnost.http://www.teveso.cz/letecke-motory/dvoutaktni-rotax-447.php

Obecne u pistovychmotoru pro letadla, plati, nic noveho pod sluncem, vse podstatne vzniklo za II.svetove valky a pak se vyvoj soustredil na reaktivni motory. Pokud by dnes clovek hledal nekompromisni pisotvy motor pro  letadlo (myslim letadlo, ne textilni silenost nebo ultralight, ktery ve vzduchu drzi silou vule) bude muset sahnout po necem valecnem. 
Rolls-Royce Griffon od mark 65 vise, ktere se pouzivali v nejlepsich verzich Supermarine Spitfire s vykonem az 1.8MW, Daimler-Benz DB 603 pouzivane v pozdejsich verzich Messerschmitt Bf 109 ci Mikulin AM-38F z ruskych stihacek, je to smutne, ale dodnes jde o nejlepsi pistove motory do malych letadel, vsech dob.
Kupodivu maji stale lepsi vykon na kg nez nejlepsi Rotaxy, zajimave by asi bylo i cenove srovnani, 4taktni rotax 109hp stoji cca 32000$, cela stihacka Spitfire se prodavala za 15000 liber, je jasne, ze to nelze takto primo srovnat, ale docela by me zajimalo co si clovek koupil v roce 1945 za 15.000liber a jaka by byla cena prepoctena na dnesni kurz...
Apropo ten Spitfire je tusim stale nejrychlejsi pistove pohanene letadlo vsech dob, ktere se kdy vyrabelo seriove.

KN
    



Další informace o konferenci Hw-list