Program navypocet transformatoru?

gatilo gatilo@centrum.cz
Čtvrtek Srpen 20 20:59:16 CEST 2009

 20.8.2009, 20:49:48

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Robert Baranka napsal:

> neviem z coho ste ratali ten pocet zavitov, ale jednoduchy vypocet trafa
> vychadzal z plochy stredneho stlpika EI plechov:
> (snad si pamatam dobre, uz peknych par rokov trafa kupujem)

> "vykon" = S*S [VA, cm stvorcovy]
> "N"/1V = 45/S [-, cm stvorcovy]

> preložene: plocha stlpika v cm stvorcovych na druhu sa priblizne rovna
> vykonu a 45 deleno plocha stlpika v cm stvorcovych poctu zavitov na jeden
> volt
> s touto matematikou (bola strasne davno v nejakej literature) som vystacil
> dlhe roky pri vyrobe transformatorov a vysledky zodpovedali vypoctu a
> [...]
Obcas byva vhodne, nekdy dokonce primo nutne, pouzit jine syceni nez
1T. V takovem pripade je treba pouzit ponekud slozitejsi vypocet

> tych vasich 115mm zodpoveda nejakym "oklamanym" EI plechom, pretoze EI40 by
> mala 120mm, ale videl som rozne

> kolko zavitov (a akeho prierezu) ma vo vasom pripade primarne vinutie?
> lebo Np/Ns = Up/Us plati dost presne...
No, plati, plati, ale jen pro nezatizene trafo (a ani tam ne
absolutne). Coz ovsem nebyva stav ve kterem chceme trafo provozovat.
Pri jmenovitem zatizeni je mezi Np/Ns a Up/Us rozdil cca 5-10%
Jestli se takovy rozdil vejde do "dost presne" nech si laskavy ctenar
rozhodne sam. :-)