Program navypocet transformatoru?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Srpen 20 20:49:39 CEST 2009

Hlavni problem bude, ze primar jsem nemotal ja, ale pouzil jsem puvodni.  Puvodni tafo bylo 230/24V vyrobce tvrdil, ze spickove 600VA.  Puvodni sekundar byl namotan cca 60mm sirokou medenou paskou izolovanou papirem, sekundar jsem odmotal a  namotal novy. Pridal jsem jeste vinuti pro napajeni voltmetru, ( Voltcraft AC LCD voltmetr z aukra za 200) a tam 18z avitu dela 15.7V
Trafo je docela tvrde, 60W s vystupnim napetim skoro nehlo.
aktualni prevod je 230/297 naprazdno. Pro 235 by to chtelo ubrat cca 60 zavtu, ale necham to byt, alespon pujde testovat prepeti v siti :-)

Tom

>Presne tak.Touto metódou som zhotovil desiatky transformátorov. Niekedy
sa pri výpočte uvažovalo iba 90 percent prierezu stredného stĺpika,lebo
sa počítalo s izoláciou na plechoch.Dokonca som takto navinul trafo
220/3,15 V bez akejkoľvek tolerancie.

     Peter