Re: Firma na vyrobu male serie

V P vvitty01@seznam.cz
Čtvrtek Srpen 20 12:42:20 CEST 2009

S firmou Marcom mam ponekud rozpacitou zkusenost. Osazovali jsme u nich 20 desek, misto odporu 0603 na desky daly 0805 protoze nemeli dane provedeni a hodnotu skladem, aniz by zvedli telefon a domluvili se jestli treba neni lepsi dat tam jinou hodnotu... vysledkem byly pochopitelne zkraty na desce, protoze na nekolika mistech byly 4-8 odporu vedle sebe a byly navrzene na 0603...

Podobne je to s firmou Printed, kde delame desky dlouhodobe, protoze pomer rychlost kvalita cena je prijatelny, ale dlouhodobe narazime na problem s komunikaci, pokud se behem vyroby vyskytne problem. Napr. dodani 19ks misto 20ks, protoze jedna deska byla shledana jako vadna - pritom pro nas bylo podstatne mnozstvi a mohlo se klidne o par dni protahnout dodani, a naopak pozdrzeni dodavky desek s expres vyrobou, protoze jedna byla pri frezovani znicena a zacali vyrabet jinou, aby splnili pozadovane mnozstvi. Tehdy pro nas naopak bylo dost podstatne mit desky rychle, a jedna vadna nijak nevadila - zamerne jsem daval rezervu v mnozstvi. Nutno ale priznat, ze to neni casto - o to vic to pak bohuzel zamrzi.

Po posledni excesu jsem toto daval na vedomi i jejich vedeni, pokud se (ne)komunikace zlepsi, budu opet moci tuto firmu s klidnym svedomim doporucit, sami u nich zatim take zustaneme.

Obcas tam jsou i drobne technologicke problemy (napr. maska neni rovnomerna, nebo je misty zrejme nejaky prach pod filmem pro osvit, nebo je mozna nejaky skrabanec ve fotorezistu, takze v rozlite medi jsou videt drobne odleptane otvory :-(, ale vzhledem k cene...

V.