RE: Program navypocet transformatoru?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Srpen 20 01:51:07 CEST 2009

Tak jsem se to take pokusil spocitat a dosel jsem k podobnym zaverum jako vy.
Trafo jsem namotal, abych si usetril praci tak jsem zachoval puvodni primar a domotal jen novy sekundar, veslo se mi tam cca 460zavitu.
Trafo jsem sesadil, je to prace pro vrahy, jako vzdy se mi nepodarilo narvat do jadra posledni plech.

Pred chvili jsem to zapnul a naprazdno z toho leze 409V :-), tak nevim asi nejake super plechy.
Odmotavat to nebudu, stejne k tomu prijde regulacni auto trafo, chtel jsem regulaci 0-230 a jak se zda budu mit 0-400 :-)
Tom

>.8.2009, 10:33:14
Dobry den
 O programu nevim (ja kdyz musim, pocitam podle knizek), ale par
 poznamek pridam.
 Presne vypocty jsou mozne jen kdyz znate materialove vlastnosti
 plechu a disponujete strojni navijeckou. Bez znalosti prveho a
 pouziti druheho jde v lepsim pripade o kvalifikovany odhad. S
 programem nebo bez programu.

 Oznaceni EI jader se odvozuje (odvozovalo) od sirky stredniho
 sloupku. Pokud by jste tedy mel jadro EI120, bylo by toto pro
 cca 5kVA. To vase je, podle uvedenych rozmeru takove prerostle EI40,
 P = cca 500 W, cca 2,2 zav. /V.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz