Program navypocet transformatoru?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Srpen 19 01:40:04 CEST 2009

Nevite o nejakem solidnejsim programu pro vypocet transformatoru, neco jsme  na netu nasel, ale pokud se mi je vubec podarilo nainstalovat tak, bud neumely tak velke plechy nebo neumely skoro nic.

Rad bych si namotal trafo 230/230 a nam plechy, ktere daji dohromady  trafo o rozmerech zeleza 115x95x65mm a pak mam klubo 0,8mm Cu dratu, zajima me kolik zavitu, jaky to bude mit vykon, zda se mi to na civku vejde a jaka asi bud ucinnost pri 20%, 50% a 80% zatizeni.
Plechy cca odpovidaji EI120, tak  sice dokazu odhadnout cca 300VA a 600zavitu, nicmene kdyz po 15 letach budu neco motat tak proc nemotat podle tej vypoctovaj techniky :-)

Tom