RE: Re: Zpoždění přítahu relé

Petr Simek psimek@jcu.cz
Neděle Srpen 16 15:31:40 CEST 2009

On Sun, 16 Aug 2009, mikekol@post.cz wrote:

> Díky za rady. Ale nemůžu zasahovat ani do motorku. Potřebuji fakt jen
> něco mezi. Tak další hloupý dotaz - nějaké schémátko na zkrácení pulsu s
> 555? Co jsem našel, bylo na vstupu 555 vždy napětí a impuls spouštěl
> poklesem do nuly. Ale vstupní impuls musel být kratší než výstupní.
> Jenže já to potřebuju přesně naopak..

Jake jsou parametry te civky rele ? Jak chodi ty pulsy - je mezi nimi
dostatecne dlouha doba ? Pokud je to bezne rele na 12V ktere ma cca
600R civku a mezera mezi temi impulsy je mnohem delsi nez doba impulsu
tak bych dal do napajeni toho rele paralelne RC plus seriove diodu :

            ----||----
           /          \      D
     -----*           *----|>|-----

A cele to nastavit tak aby to rele seplo jen na pozadovany cas. Coz
znamena zvolit dostatecne velky odpor ktery to rele neudrzi sepnute.
Pak vhodne velky kondenzator pro potrebnou dobu pritazeni. Odpor
nesmi byt zas moc velky aby stihl vybit kondenzator do prichodu dalsiho
impulsu.

Dalsi moznost - rele spinat tranzistorem NPN a ten otevirat pres podobnou
kombinaci CR-R , pak nemusi byt ten kondenzator tak velky, pripadne
kdyz se da do baze zenerka docili se presnejsiho ukonceni impulsu.