OT: jak ze mne vaha udelala fesaka

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Sobota Srpen 15 06:54:53 CEST 2009

Ja teda nevim, ja mam jen nejakou s Kauflandu ve sleve za 3 kila, sklenena
deska, 4 nozicky a vazi dobre na ne uplne rovne dlazbe, vzdycky mam bohuzel
stejnou vahu a zkazenou naladu :-( A manzelka neverila, vyhrabala
mechanickou a to same ;-) Jen me stve, ze je inteligentni, misto aby
prubezne ukazovala vahu tak po ustaleni zacne pocitat nejake kraviny. Takze
na plneni klimatizace nepouzitelne.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Saturday, August 15, 2009 6:40 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: jak ze mne vaha udelala fesaka

> Zdravim,
>
> uz vidim, jak se Peta Zahradnik vali smichy.
>

> Pred nekolika dny jsem se ptal na vahy na baliky. Dostal jsem zajimave
> rady z konference.
>

> Dnes jsem byl pro cement v OBI a prosel jsem si oddeleni kuchyni.
>
> Byla tam pekna vaha , plocha 30x30 nizka, i kdyz nebyl oddelitelny
> display, ale je v dobrem miste, ze mi to na moje ucely na 99% bude
> stacit.
>
> A taky cena pekna .. 990Kc vcetne dane  .. tak proc kupovat za 3500
> bez dane.
>
> Typ Soehnle NIRO

http://www.soehnle.com/bedienungsanleitungen/pw/BA63539slimdesignNiro121465p
rv.pdf

> Rozbalim ji na patre ve firme, polozim na koberci, slapnu na ni a ona
> ukazuje ( pro mne nadhernych) 109kg (spravne 115). Uz mi bylo jasne,
> ze ma nejakou vadu, 6 kilo od rana jsem tezko shodil.
>
> Letim dolu aby se manzelka zvazila .. zajiste ji potesi, ze taky
> zhubla. Ono v prizemi na kachlickach vaha vazila dobre , ukazala to co
> nase stara vaha.
>
> Beru to zpet na patro, na stejnem miste znova 109, polozim to na
> plechovou podlozku 115 , pak znova na koberec ale o 90 stupnu otocene  ...
a ejhle .. jsem nadherny stihloun 89 kg

> Zavolal jsem dceru, ta se taky nekolikrat zvazila, a odchylky byly cca
> 10kg
>

> Ted pred odeslanim tohoto prispevku jsem se zvazil cca 6x v ruznych
> mistech ve firme a vsechny vysledky byly pro mne bajecne .. mezi 95 a
> 110kg
>

> Takze i ta vaha je naladova.
>

> Ma nekdo nejake vysvetleni krome moznosti, ze je vadna?

Zdravím,
  tak tohle moje váha dělá také. Dle postavení na zem udělá rozdíl i +/- 10
kg při vážení předmětu kolem 150 kg těžkého (= moje maličkost :-) ).
  Nemám ji na koberci, ale na dřevěné podlaze, velmi staré, sice byla
nedávno obrušována, ale prkna už jsou různě zprohýbaná a za vzor planarity
ji rozhodně nelze pokládat :-).
  Váha má na spodku 4 nožičky. Zdá se, přesného vážení se dosahne jedině
tak, že síla způsobená hmotností váženého předmětu je přesně a rovnoměrně
rozdělena na všechny 4 nožičky. Jakmile je váha postavena tak, že to
neplatí, váží úplná hausnumera. Extrému se dosahne, pokud se váha citelně na
zemi viklá, tehdy se naměřená hodnota ani rámcově nemusí přibližovat
skutečnosti. V našem bytě se však "etalonová podlaha" hledá jen velmi těžko,
takže to dělám tak, že uskutečním vždy 4 měření s vahou postupně otočenou na
jednom místě o 90 stupňů a vypočtu aritmetický průměr :-).