Re: Dotaz na záruku pri koupi baterie do mobilu

Standa Palas stpalas@volny.cz
Pátek Srpen 14 22:23:00 CEST 2009

To,že se kapacita baterie snižuje je mi samozřejmě jasné. Ale z toho co mi
dnes sdělila ta slečna vyplývá,že pokud bude mít baterie po sedmi měsících
používání třeba třicet procent původní kapacity (nebo také pět),tak mi
záruku neuznají.Bral bych,kdyby mi prodejce zaručil,že každý měsíc se mi
kapacita při používání může snížit maximálně o tolik a tolik procent.Kdyby
mi aspoň netvrdili,že jinak je na baterku záruka dva roky. (Asi ručí za
to,že se mi z ní neodlepí samolepka se štítkem od výrobce).
K té frekvenci používání asi toto: Ten mobil je PDA a používám ho tak,že
hodně. Přes den telefonuju a přes noc nabíjím.Myslím,že takhle to dělá
většina lidí co má PDA.To je podle mně normální.Ty PDA obecně asi hodně
žerou,tak to jinak asi ani nejde.Když byla baterka nová,tak vydržel tak max
dva dny.Dnes asi půl dne.Mobil samotný je asi v pořádku. Ta vadná baterie je
nafouklá z čehož usuzuji,že to byl šmejd.(ledaže by ten mobil špatně
nabíjel)Jde mi o to,jak se vyvarovat toho abych zase nekoupil šmejd , když
prodejce odmítá za cokoliv ručit.

Staňa

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, August 14, 2009 9:27 PM
Subject: Re: Dotaz na záruku pri koupi baterie do mobilu

Puvodni zprava ze dne 14.8.2009 od Standa Palas:

> Slečna co tam seděla mi řekla asi toto: Na baterii je samozřejmě
> dvouletá záruka,ale na kapacitu baterie je záruka šest měsíců. No
> chvilku mi to trvalo než mi došlo,že to asi myslí vážně.Řekl jsem
> jí, asi něco v tom smyslu,že kapacita baterie je snad to
> nejdůležitější a že si myslím,že na baterii by se snad měla
> vztahovat dvouletá záruka jako na celek a že si můžu rovnou zase
> koupit něco na internetu a ušetřím.

Akumulator je typ vyrobku, ktery se opotrebovava. Akumulator proste tu
kapacitu ztraci svym pouzivanim, tak jako se spotrebovava napriklad
toner v tiskarne. Neni mozne zajistit, aby po 2 letech mel akumulator
stejnou kapacitu, jeste navic to zalezi na zpusobu uzivani.

Kdyz si koupis brusny papir a budes s nim brousit, tak se ti take
opotrebuje. Kdyz si koupis nuzky nebo nuz, tak se ti otupi. Kdyz si
koupis videokazetu, tak se ti osoupe.

> 1.Jak to,že originální baterka s novým mobilem obvykle vydrží
> několikanásobně víc než další, byť také originální ?

Nemam vylozene takovou zkusenost. Nicmene muze to souviset i s
opotrebovavanim mobilu, degradaci pouzitych soucastek (kondenzatory).
Takze to pak proste pracuje zcela jinak nez novy mobil.

> 2.Jaká je asi průměrná životnost dnešních bateríí
> (Li-Ion,Li-Pol).Opravdu jen asi půl roku?

To neni o dobe, ale o pouzivani. O nabijecich cyklech, provozni
teplote, vybijeni apod. Zivotnost se ani neda rict, ta je mnohaleta,
ale jedna se ti o kapacitu. Kapacita klesa s prvnim nabitim a vybitim,
at se ti to libi nebo ne.

> 3.Jak je to s tou záruční dobou.Asi trochu naivně jsem si myslel,že
> skoro na všechno kromě salámu a rohlíků je ze zákona dvouletá
> záruka.

Jiste. Ale jak jsem napsal nahore, nevztahuje se na bezne opotrebeni,
coz je tento pripad.

> 4.Kde koupit baterii do HTC TyTN která třeba nebude mít záruku dva
> roky,ale budu mít jistou naději,že po půl roce používání nepůjde
> zase do kytek.(Alespoň rok a půl by snad mohla fungovat).

Pokud je to tim mobilem, tak nikde...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem