Re: Dotaz na záruku pri koupi baterie do mobilu

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Srpen 14 21:27:18 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 14.8.2009 od Standa Palas:

> Slečna co tam seděla mi řekla asi toto: Na baterii je samozřejmě
> dvouletá záruka,ale na kapacitu baterie je záruka šest měsíců. No
> chvilku mi to trvalo než mi došlo,že to asi myslí vážně.Řekl jsem
> jí, asi něco v tom smyslu,že kapacita baterie je snad to
> nejdůležitější a že si myslím,že na baterii by se snad měla
> vztahovat dvouletá záruka jako na celek a že si můžu rovnou zase
> koupit něco na internetu a ušetřím.

Akumulator je typ vyrobku, ktery se opotrebovava. Akumulator proste tu
kapacitu ztraci svym pouzivanim, tak jako se spotrebovava napriklad
toner v tiskarne. Neni mozne zajistit, aby po 2 letech mel akumulator
stejnou kapacitu, jeste navic to zalezi na zpusobu uzivani.

Kdyz si koupis brusny papir a budes s nim brousit, tak se ti take
opotrebuje. Kdyz si koupis nuzky nebo nuz, tak se ti otupi. Kdyz si
koupis videokazetu, tak se ti osoupe.

> 1.Jak to,že originální baterka s novým mobilem obvykle vydrží
> několikanásobně víc než další, byť také originální ?

Nemam vylozene takovou zkusenost. Nicmene muze to souviset i s
opotrebovavanim mobilu, degradaci pouzitych soucastek (kondenzatory).
Takze to pak proste pracuje zcela jinak nez novy mobil.

> 2.Jaká je asi průměrná životnost dnešních bateríí
> (Li-Ion,Li-Pol).Opravdu jen asi půl roku?

To neni o dobe, ale o pouzivani. O nabijecich cyklech, provozni
teplote, vybijeni apod. Zivotnost se ani neda rict, ta je mnohaleta,
ale jedna se ti o kapacitu. Kapacita klesa s prvnim nabitim a vybitim,
at se ti to libi nebo ne.

> 3.Jak je to s tou záruční dobou.Asi trochu naivně jsem si myslel,že
> skoro na všechno kromě salámu a rohlíků je ze zákona dvouletá
> záruka.

Jiste. Ale jak jsem napsal nahore, nevztahuje se na bezne opotrebeni,
coz je tento pripad.

> 4.Kde koupit baterii do HTC TyTN která třeba nebude mít záruku dva
> roky,ale budu mít jistou naději,že po půl roce používání nepůjde
> zase do kytek.(Alespoň rok a půl by snad mohla fungovat).

Pokud je to tim mobilem, tak nikde...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem