Dotaz na záruku pri koupi baterie do mobilu

Standa Palas stpalas@quick.cz
Pátek Srpen 14 21:02:51 CEST 2009

Dobrý den.

Používám v práci mobil HTC TYTN. Po asi dvou letech používání mi přestala
fungovat původní baterie(Li-Pol).Bylo to asi před půl rokem. Tak jsem si na
internetu objednal novou (taky Li-Pol) a jelo se dál.Jenže nedávno jsem si
všimnul,že mi ten mobil už zase vydrží tak půl dne a ta baterka je
nafouknutá. Řek jsem si,že než se s někým handrkovat po internetu kvůli
záruce,koupím nějakou dražší v kamenným obchodě a když něco,tak to budu
reklamovat osobně. Dnes jsem nakráčel do prodejny Sunnysoftu v Brně a chtěl
baterku s dvouletou zárukou. Slečna co tam seděla mi řekla asi toto: Na
baterii je samozřejmě dvouletá záruka,ale na kapacitu baterie je záruka šest
měsíců. No chvilku mi to trvalo než mi došlo,že to asi myslí vážně.Řekl jsem
jí, asi něco v tom smyslu,že kapacita baterie je snad to nejdůležitější a že
si myslím,že na baterii by se snad měla vztahovat dvouletá záruka jako na
celek a že si můžu rovnou zase koupit něco na internetu a ušetřím.

Mám tyto otázky:
1.Jak to,že originální baterka s novým mobilem obvykle vydrží
několikanásobně víc než další, byť také originální ?
2.Jaká je asi průměrná životnost dnešních bateríí (Li-Ion,Li-Pol).Opravdu
jen asi půl roku?
3.Jak je to s tou záruční dobou.Asi trochu naivně jsem si myslel,že skoro na
všechno kromě salámu a rohlíků je ze zákona dvouletá záruka.
4.Kde koupit baterii do HTC TyTN která třeba nebude mít záruku dva roky,ale
budu mít jistou naději,že po půl roce používání nepůjde zase do
kytek.(Alespoň rok a půl by snad mohla fungovat).

Staňa.