ZCD (Triak - nezastavil se...)

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Srpen 13 02:17:03 CEST 2009

A co takto,
MOC3041 nebo jiny optotriak s integrovanym ZCD, k triaku pres srazeci odpor cca 2 x 47k pripojen libovony optron PC817.
Kdyz MCU chce informaci o pruchodu napeti nulou blikne diodou na optotriak, integrovany ZCD zajisti, ze optotriak  sepne v 0 a nasledne blikne na druhou stranu?
Cimz MCU ziska info o pruchodu napeti nulou, pripadne zhasne diodu v optotriaku a ten se pri nejblizsim pruchodu 0 vypne a optronem nic netece. Ted nevim zda jeste nebude nutna dalsi dioda v opacnem smeru pres opton.
Dalsi synchronizace muze nasledovat po x pruchodech odpocitanych citacem MCU, nedokazu odhadnou kolik je x , ale nabizi se 256 tj. cca 2.5s

Co na to rikate?

PN