ZCD (Triak - nezastavil se...)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Srpen 12 23:15:00 CEST 2009

No, malo by to vyjst este lepsie, kedze frekvencia siete sa az tak velmi nemeni, aj v rezime stmievania staci, ked si procesor zapne "svietenie" kusok pred tou nulou - naviac vtedy tecie pomerne maly prud.

Je to vsak len taky vystrel do tmy, lebo optoclen s tranzistorom ktory na CE znesie plne sietove napatie som este nevidel, a ak aj taky je, asi nebude stat pat patdesiat...

wek

-----Original Message-----

Nebude, je to mysleno tak, ze kdyz MCU potrebuje pracovat s triakem tak si zapne ZCD, pro pripady jako stmivac, tj. 97% zhasnuto 2 % svitim na plno a 1% stmivam je to docela dobry napad. proti klasickemu reseni s optronem, klesne spot5ena na 1%

Jirka

>A nebude tam problem "kura / vajce" ?
Ako bude vediet, kedy treba merat ?

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek"

Napadla ma taka zhovadilost, ak je na oddelenej strane jednocip, riesit ZCD
pomocou dvoch optoclenov (OC): na strane 230V je v serii s diodou/mostikom a
odporom LED OC1 a tranzistor OC2; na oddelenej strane sa z OC1 normalne
odvodzuje ten zero cross a OC2 ma LED zapojenu na nohu jednocipu, takze to
cele zerie len vtedy ked sa jednocip rozhodne si to zapnut.