Total OT: brouk

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Srpen 11 11:43:52 CEST 2009

S broukama je problem, samicka a samecek vypadaji kazdy trochu jinak, samicka ma vetsinu kratsi tykadla a ponekud sirsi telo Tesarik krovovy se poznava podle teckovane hlavy (tcky stejne barvy) a na stitu by mel mit dve leskejsi skrvrnky . Zkratka to chce fotku, takovy tesarik skladistni ma pomerne variabilni barevne provedeni, dane lokalitou vyskytu (tento tesarik je "hodny" a nepapa opracovane drevo).
Jinak mrknete na tramy zda v nich nejsou diry, vyvoj od larvy v dospeleho tesarika trva 2-10 let (u mektrych druhu) a z toho pouze nekolik malo tydnu je dospely brouk, zbytek je larva, ktera papa a vrta :-)
Teoreticky se tesarici vyskytuji tak kveten az zari a pouze mensi cast je drevokaznych, ostatni zerou jen padle vrevo.

PN