Re: Prodej zboží do EU

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 10 17:17:07 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 10.8.2009 od Jan Půhoný:

> Dobrý večer,

Ja mam jeste odpoledne :-)

> poradí mi někdo ze zkušenějších jak správně vyfakturovat zboží
> (elektronika) odběrateli v rámci EU (Itálie) ?

Jo.

> Jsem plátce DPH a vedu daňovou evidenci v ČR. Odběratel je také
> plátce DPH. Fyzicky platba proběhne přes PayPal, na mém účtu se tedy
> objeví v CZK. Odběratel to chce pochopitelně vyfakturovat v EUR - je
> v tom nějaký problém?

Neni v tom problem.

> Jde mi hlavně o to, jak je to s DPH.

S DPH je to tak, ze pokud je prijemce platce DPH, overis si jeho DIC v
registru EU a pak mu to prodas bez DPH. Podle §34 Zakona o DPH se
jedna o plneni osvobozene od DPH s narokem na odpocet (ze ty si DPH
odectes a jemu ho nepocitas). No a §64 odst. 1 definuje, ze je to
dodani zbozi do jineho statu EU.

Fakturu vystavis treba v EUR, nebude na ni DPH a napises tam (prelozis
si do anglictiny nebo italstiny sam): Plneni osvobozene od dane pri
dodani osobe registrovane k dani v jinem clenskem state dle par. 64
odst. 1 zakona o DPH. Odberatel je povinen priznat a zaplatit dan.

Az budes vyplnovat priznani k DPH za dane ctvrtleti, kdy doslo k
tomuto plneni, pak se ti ta castka musi objevit na radku cislo 20, to
je prave osvobozene plneni dle par. 64. No a prilohou k priznani k DPH
bude take Souhrnne hlaseni, kde musis uvest dane DIC toho prijemce
zbozi, pocet plneni a celkovou castku za dane ctvrtleti.

To je vse.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem