Sklokeramicka varna deska, novy sporak, IN?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Srpen 9 13:52:26 CEST 2009

To je otázka priorit. Já osobně za jednu z důležitých výhod indikčního
vaření považuji velkou rychlost odezvy. Ta se ovšem silným dnem eliminuje.
Zda při tom bude účinnost 88, nebo 91 %, mě celkem netrápí. Autor návodu
naopak směřuje k vyšší účinnosti.

Zvuky souvisí s modulací. Typicky 100 Hz od usměrněného napájecího napětí,
příp. ještě jiné frekvence, např. z regulace, případně oscilace regulace
rozlaďováním. Např. u dříve diskutovaného vařiče za 1 kKč je slyšet bzučení
100 Hz, regulace je u stupňů 1, 2 pomalá ON-OFF, takže frekvence slyšet
přímo není (je tak pomalá, že mi to často vadí) a 3 a výše se reguluje
rozlaďováním.

Kdysi jsem ale měl vařič (výrobce Stella, koupen v Diamantu v r. 1990 za
1200 Kčs), ten ve výkonovém režimu (ekvivalent dnešního "ohřev") reguloval
jen rozlaďováním a někdy docházelo k vrčení-pískání s proměnlivou frekvencí
závislou na obsahu a teplotě hrnce. V tepelném režimu (ekv. "smažení") také
přerušoval - a teplota v porovnání s tím novým seděla poněkud lépe (na novém
se např. při "70" vaří voda).

Závěr: Někdy se hodí silné nádobí, jindy tenké. Určitě doporučuji mít
obojí:-)

PH

From: "APA" <navrhpcb@gmail.com>
Prochazim si navod k obsluze _indukcniho_ sporaku (nakonec jsem prece
jen nasel u AEG-Electrolux volne stojici) a tam pisou cituji:

Dno nádoby musí být co _nejsilnější_ a nejplošší.

Nyni jsem trochu zmateny. Ma to mit dvojite dno nebo spise slabe?

A pry nektere nadobi vydava "zvuky", coz neni na skodu, no nevim, co
to muze byt za zvuky?