Jak realizovat 32 vstupe AND hradlo s prevodem z logiky 12V / 0V na TTL?

www www asrock70@seznam.cz
Pátek Srpen 7 18:07:13 CEST 2009

Pokusim se popsat jednu vetev.

mame drat na kterem je v klidovem stavu +12V na jeho konci je klasicke tlacitko pri stisku tlacitka se drat uzemni, pricemz proud dratem musi presahnout 50mA, aby to co je na druhem konci toho dratu zareagovalo.
Toto cele tam je 32x.
Ja bych k tomu potreboval pridat dalsi drat na jehoz vystupu bude v klidovem stavu log1 a pri stisku libovolneho tlacitka Log0 v TTL logice. Jak pisi v predmetu jde vlastne o 32 vstupove AND "hradlo" na jehoz vystupu je 1 pokud je na vsech 32 vstupech 12V a 0 pokud je na libovolnem vstupu z tech 32 vstupu 0.

Jedno z noznych reseni jak tu zaznelo je spojit vsech 32 vystupu tlacitek a tento bod prizemnit pres odpor 20Ohmu. Tj odpor na kterem pri minimalnim proudu  zustane napeti dostatecne k otevreni tranzistoru.   Tzn. soucasne reseni vyzaduje 1x 20Ohm "merici"odpor + 2 x odpro 10k + tranzistor + asi 2x ochrana dioda (akcni cleny budou mit asi indukcni povahu).
Pokud mate neco s odporem a diodou sem s tim.

J.

>Tomu sa da lahko pomoct - ak chcete, budem Vam dodavat lubovolne mnozstvo 35-nohovych MCU - za primeranu odplatu, samozrejme.

wek

PS. este stale nechapem Vas problem - skuste ho opisat o nieco preciznejsie - ale vnucuje sa mi pocit, ze by ho mohla vyriesit jedna dioda a jeden odpor...