blikajici zarivka

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Srpen 7 10:34:13 CEST 2009

Zdravím,
  místo odporu doporučuji kondenzátor, např. běžný odrušovací pro malé
komutátorové motorky. Vznikne kapacitní dělič, díky němuž napětí již
nebude zdaleka tak vysoké a nebude stačit na start měniče. Sice jde
zřejmě jen o nějaké wattsekundy ročně, ale i tak, pálení jakéhokoliv
činného výkonu zbytečně v odporu považuji za hloupé, a navíc si tím
kondenzátorem ještě zvýšíte úroveň odrušení měniče zářivky.
  S pozdravem Pavel Troller