blikajici zarivka

Richard Kaliciak hw.kaliciak@stonline.sk
Pátek Srpen 7 10:02:02 CEST 2009

Dobry den,

ano, aj u mna doma to robili svietiace vypinace. Vo vypinaci je taky
zasuvny modulcek s tlejivkou, napisane 230V/0,8mA, je v tom mala
tlejivka a 270k odpor. Tlejivka premostuje vypinac, takze sa obvod
uzatvara cer ziarovku.
Vypinace boli dva, na zaciatku a na konci chodby, jednu tlejivku som
vybral a teraz to blika slabsie. V tme je dokonca vidiet, ako sa meni aj
jas tej tlejivky.

V kuchyni mi ziarovka blikne asi raz za tri minuty. Vypinac je tam bez
tlejivky. Ked som meral skratovy prud (samozrejme ze pri vypnutom
vypinaci), tak tam tiekli nejake mikroampere. A to asi staci na to, aby
sa nabil kondik v ziarovke a ta sa spustila.

Chodbu som vyriesil odstranenim jednej tlejivky, kuchynu neriesim. Je to
tak uz tri roky, zatial bez straty desiatky.

Richard Kaliciak