LED TV Samsung - resume

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Čtvrtek Srpen 6 22:26:28 CEST 2009

A proc ne na zvuk nejaky receiver s 5+ bednama, kdyz uz to ma byt poradna
sestava?

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Serych Jakub
Sent: Thursday, August 06, 2009 10:04 PM
To: ! Hw-News (hw-list@list.hw.cz)
Subject: LED TV Samsung - resume

Tak jsem sel do te LEDkove televize (Samsung UE32B7000) a skutecne volby
nelituji, je to opravdu pekne pokoukani. Dekuji vsem, co mi pri mem
rozhodovani svymi nazory pomohli.

Co me prekvapilo je to, ze LED podsviceni je IMHO celoplosne ovladane, a tak
Mega kontrast je opet jen reklamni trik.  Myslel jsem si totiz, ze LEDky
rozsveceji pod jednotlivymi castmi obrazu tak, jak je potreba, ale zda se
mi, ze si to pouze zjisti maximalni a minimalni jas v aktualnim obrazu,
rozviti celoplosne LEDky tak, aby plne "otevrene" LCDcko produkovalo ten
maximalni, a tim padem ten minimalni muze byt lepsi nez u bezneho
konstantniho podsviceni. Cili Mega kontrast to ma, kdyz porovnate zaber
snezne plane se zaberem cernochu v tunelu, ale nikoliv kdyz na zaberu snezne
plane je vpozadi take tunel s cernochy. :-))) Kazdopadne obraz je i tak
skvostny, takze mi to vubec nevadi.

Zajimave je pritom sledovat menici se spotrebu (pri zmacknuti i-cka to
ukazuje takovy meric na obrazovce a jeho poloha (bez cisel) zhruba odpovida
menicim se udajum na Lidl-wattmetru). Spotreba je u normalniho nastaveni cca
65-70W, u rezimu minimalni spotreby kolem 55W a pri vystaveni podsviceni na
max kokem 85W. Co je ale krasne udelane je spotreba ve stand-by, kterou
uvadeji 0,1W. Verim tomu, protoze televize zere 0,00W a jednou za cas (tak
dvakrat do hodiny) v ni asi na vterinu cvakne relatko (cvak-cvak) a v ten
okamzik ma nejakou (pochopitelne Lidlem nezmeritelnou) spotrebu. Takze
odhaduji, ze v tom je nejaky supercap, ktery se jednou za pul hodiny nabije
a pak udrzi standby - cili spotreba opravdu temer nezaznamenatelna.

Jedine minus je zvuk, ktery zni jako z radijka za stovku od prvniho
vietnamce (coz u vyrobku za 30kKc trochu zamrzi). Na druhou stranu to chapu,
protoze dat do pouze 3cm tlusteho subtilniho vyrobku nejake dobre znejici
repraky je asi skoro nemozne. Bohuzel vystup zvuku to ma jen opticky S/PDIF.
Uvazuji o nejakem prevodniku a externich bednickach (do zadneho "domaciho
kina" rozhodne nechci jit), ale problem je, ze po tom S/PDIFu z toho asi
polezou i nejake mpegy, pripadne Dolby surroundy a jine veci. Nemate nekdo
zkusenost, jak vlastne zjistit, co z toho leze (v manualu je prdlajs a totez
jsem nasel na netu) a pripadne neznate nejake svaby, ktere by to umely
dekodovat? Napada me pripojit k tomu nejakou zvukovku s S/PDIFem, ale nemam
s tim zadne zkusenosti. Existuji na to nejake diagnosticke softwary nebo
neco takoveho? Pokud nejake profi prevodniky jsou, jsou obvykle drazsi nez
cela televize, takze asi nezbyde nic jineho nez to nejak ubastlit.

Diky za pripadne rady

Jakub Serych