Proutkari a magneticke pole

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Středa Srpen 5 21:58:01 CEST 2009

Ale chyba vypoctu, obsluhu platite at vrtate nebo nevrtate a soupravu musite mit at je vrt mokry nebo suchy, tzn. skutene naklady na suchy vrt jsou jen a pouze naklady na spotrebovanou naftu a mirna amortizace stroje.
3-4 lidi na vrtani studny, to mate pomerne spatne organizavanou firmu, vice jak dva lidi na to nepotrebujete.
200barovy kompresor, tak to bych chtel videt, takovej Hausherr HBM 300 je 56tunova vtraci souprava, ktera vam tech 30m v beznem profilu tvrdosti jilu, jilovcu a sprasu vyfrknr tak za 2 hodky i s manevry na pozemku ma vykon motoru skoro 0,5MW presto vystaci s kompresorem o 7barech / 34m3 , pricemz vrtna sila je az 300kN a na vrtani studni je to tak trochu jako kanon na vrabce. Na to se spise pouzivaji drobecci typu Hausherr HBM 80 s vyfukovanim a i ten vystaci s 25barry. V CR nejspise prijedou s SKB nebo pritahnou nejakou lumessu.

Vetsina v CR vrtanych studni ma prumer 160 respektive 180mm tyto prumery jsou pro RD naprosto dostacujici, 220 se vrtaji tak pro zasobovani mensich obci.

PN

Rada kolegu z dob studii se venuje vrtnemu a geologickemu pruzkumu, sam jsme si cvicne par desitek m odvrtal s nekolika velkymi stroji tak si tak.