Geopatogenni zony

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Středa Srpen 5 12:52:24 CEST 2009

Koncem roku se u nas delal hydrogeologicky a radarovy pruzkum v urcite
oblasti, kde se mela najit voda a udelat vrt pro celou vesnici.
To misto bylo pred desitkami let provrtane nejakymi zkusebnimi vrty,
kdyz zjistovali zda tam neni vapenec. Tyto vrty jsou zaneseny v nejaky
celostatni databazi, takze si to vytahli a obesli. Pak udelali ten
radarovy pruzkum a vytipovali asi 2-3 mista z nichz jedno bylo velkym
favoritem.
Pak pozvali proutkare (hydrogeolog zduraznoval, ze je to bezna a
sofitikovana metoda) a ten rekl, ze misto kde by meli vrtat bude cca
100-150 m od toho favoritniho mista.
Dost jsem mel obavu, ze tam voda nebude nebo malo a budou to vyhozene
penize (asi 90 tisic za vrt), ale i tak se tam vrt udelal.
Pak se delala 28-mi denni cerpaci zkouska vcetne rozboru.
Vrt je hluboky asi 28 metru a voda je myslim v 5-ti metrech. Pri odberu
14 dnu v kuse 0,9l (potreba obce je 0,6l)za sekundu klesla hladina asi o
metr. Vody je tedy dost a kvalita je take vyborna, blizi se kojenecke
vode (19mg/l dusicnanu - norma je 15mg/l).
Cela ta sranda stala skoro 300 tisic, ale odvedli dobrou praci, vcetne
proutkare.

Martin Hanek