Geopatogenni zony

Středa Srpen 5 11:37:59 CEST 2009

Předpokládám, že vaši studnaři byli místní a chlápek s prutem nebyl nějaký mladík ale člověk který už nějakou zkušenost s krajinou a geologií má - i když třeba ne získanou studiem. Asi víte kam mířím:
Když někde žiju dlouho a navíc se tam pohybuju s tím že moje smysly jsou zamířeny k  určité problematice, dokážu si vypěstovat schopnost velmi kvalifikovaného odhadu. (Příklad - vrchní ve filmu "Obsluhoval jsem anglického krále").Proutek či drátek pak už je jenom mechanický indikátor mého přesvědčení.
A dále - myslím si že v běžné krajině (čili ne na vrcholu kopce či na skalnatém podloží) je pravděpodobnost výskytu vody v 5 metrech dost vysoká a v 15 metrech o třídu vyšší.
Osobně jsem zkoušel kamaráda, který byl o svých proutkařských schopnostech skálopevně přesvědčen. Tvrdil že je schopen detekovat i velký kus kovu, vyzkoušel si to a pak hledal hlavici od perlíku (asi 3 kg) pod jedním za tří dřevěných prken na zahradě. Po asi 30 pokusech byla úspěšnost zcela v korelaci se statistikou.
No do pátku daleko ale už tu tohle téma pár let nebylo, tož se v něm ještě chvilku povrtejme, než to Radek típne.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Wednesday, August 05, 2009 11:19 AM
To: HW-news
Subject: Re: Geopatogenni zony

Nechapu, jak fungujou studnari, ale fungujou. Nasim delali vrt na chalupe (pote, co povodne zlikvidovaly normalni studny) a fungovalo to uzasne.
Prisel malnik, prosel se s klackem po zahrade a rekl, tady to bude, v matru mate povrchovou vodu, nekde kolem peti metru narazite na vodu, ale ta bude mit maly pritok, nekde mezi dvanacti a patnacti metry budete mit silny pramen. A jak rekl, tak se stalo - vrt je hluboky 14 metru, kvalitni voda, silny pramen.

Nechapu.

Mimochodem - studnari se zarucili, ze tam ta voda bude s tim, ze kdyz udelaji vrt a on bude bez vody, delali zadarmo (coz je sice pochopitelne, kdo by chtel novou studnu bez vody, ale v CR stale jeste ne bezne), vcetne uklidu okoli od vrtacich praci a uvedeni do puvodniho stavu.

Pavel Kutina