Mala vlna/spajkovanie vzoriek

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Srpen 4 22:36:36 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 4.8.2009 od Pajpach:

> to se mi libi. V klidu si to projdu, a bud neco zkopiruju, nebo
> udelam x-te reseni :-) Veci na hrani tu mam spoustu (klavesnice,
> displeje textove, graficke, TFT... Jen ten cas najit :-) ) Ale s
> takovou inspiraci uz budu muset neco vytvorit i pro sebe :-)

Jak rikam, neni to nic sloziteho. To jedine, co budes muset resit,
kdyz jdes na teplotu cca 260 stupnu Celsia, je mereni teploty,
konkretne teplotni cidlo. Nemuzes pouzit takove ty digitalni
polovodicove serepaticky, takze zvolis bud platinove cidlo (Pt100,
Pt1000) nebo termoclanek. Ja jsem se zvolil termoclanek bez pouzdra,
protoze ma rychlou reakcni dobu a je uz hotovy, neni treba nic koumat.
Platinova cidla bez pouzdra musis nejak pripevnit na vodice, ktere
navic musi take odolat vyssim teplotam. Pajet beznou cinovou pajkou to
nemuzes, takze necim s vyssi teplotou taveni.

No a protoze jsem si nechtel hrat zrovna s PID regulaci, nemel jsem
moc casu a uz jsem chtel troubu pouzivat, zvolil jsem ten hotovy PID
regulator. Totiz on ten regulator stal asi 3 tisice bez DPH (kupoval
jsem tento http://www.omegaeng.cz/ppt/pptsc.asp?ref=CN7800&Nav=temp03)
a byl temer hned k dispozici. Tak jsem si rikal, ze naklady na muj
vyvoj budou daleko vyssi, no a budu to mit hned hotove. A budu delat
jen to ostatni okolo (pokyny pro regulator apod.) - tak jsem to koupil
a hned jsem jel... Pridal jsem termoclanek, SSR a to bylo vse. Pozdeji
jsem dodelal to okolo, co mam dnes.

Takze muzes si bastlit regulator, neni problem, ale pokud mas malo
casu, muzes jit mou cestou. Stale to budou naklady na urovni zlomku
ceny nejlevnejsich reflow peci. Regulator 3 litry, termoclanek a SSR
par stovek. Ten regulator se napaji primo 230V a generuje napeti pro
SSR (ma i relatko), pridas odpor (plus pripadne diodu jako ja) a
pustis to do SSR. A mas to hotove hned.

A pritom hrat si muzes kdykoliv pozdeji, kdyz uz to davno pracuje,
protoze ten regulator muzes ridit na dalku jako ja, muzes z nej cist
aktualni teplotu a ukladat si ji. To treba pocitacem nebo
mikrokontrolerem, jak se ti chce...

Dej si pozor na jednu vec - salani topneho prvku v te troube. Ale to
uz pak zjistis, az budes pect :-)

Jo, ja jsem si jeste tu troubu vycpal (slo to bohuzel jen nahore)
izolacni latkou CORDROCK (0,05 W/mK) od Rockwool, aby mi z toho
uchazelo pryc mene tepla. Kupodivu i tohle melo docela velky vliv na
tepelne ztraty. Musel jsem toho koupit 50 metru (takovy rukavec plneny
granulovanou kamennou vlnou), protoze mene mi neprodali, pouzil jsem
jen malou cast, tak toho mam jeste spousty v garazi. Kdyby to nekdo
shanel, tak cast klidne rad odprodam :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz