Sklokeramicka varna deska, novy sporak, IN?

PetrP tpl@sarai.cz
Úterý Srpen 4 19:02:15 CEST 2009

APA píše v Út 04. 08. 2009 v 18:35 +0200:

> Ten samy model anebo takove ty designove kulate indukcni jednoplotenky?
  Ano, je to presne stejny model jako na www.indukcnivaric.cz
Mam je dva vedle sebe zapustene v desce, takze vycniva akorat ta
stribrna ovladaci plocha a keramicka deska - vystupuje to celkem cca
19mm.

> Ad hrnce - takze kdyz dno je magneticke, tak je to v pohode anebo se
> jeste rozlisuje mene a vice magneticke? :-)
  Funguje vse co je ze zeleza - tj. klasicke smalovane hrnce a pod.
Moderni hrnce, ktere maji ocelovou vlozku ve dne. Nejlepe je prochazet
se pri nakupu s magnetem :-)
Ne spatne nadobi maji treba zde:
http://www.proguss.cz/3-indukcni-nadobi , ale samozrejme i dalsi. Doma
mame poctive smaltaky, takze tento problem jsme neresili :-)
  Logo nadobi pro indukcni ohrev je takova horizontalni civka ve
ctverecku.

> Co se tyka indukcniho efektu, neznam exaktne princip, ale neni mozne,
> ze magnetismus pak ovlivnuje to jidlo? :-) Nesmejte se, o
> neskodlivosti solarek, GSM a dalsich mikrovln se toho namluvilo hodne
> a skutecne dopady teprve pomaloucku vyplouvaji na povrch.
  Tady bych asi netrpel zadnymi problemy, frekvence je cca 40kHz +/-
nebo podobny NF kmitocet.
Pod tou keramickou deskou je civka buzena vykonovym generatorem. Ohrev
probiha na urovni ztrat v zeleze a tim jeho ohrevu :-)
  Ohrev mi subjektivne pripada o polovinu kratsi, velmi dobre se to
reguluje, minimalni tepelna setrvacnost - dana samozrejme
objemem/obsahem nadoby.
  Krupicnou kasi je mozno udelat jednoduchym zamichanim pri nastavene
teplote 70stC bez hrudek a pripaleni behem nekolika minut :-D
--

  PetrP