Potiz s pocitacem

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Srpen 4 10:57:48 CEST 2009

>    mam takovy problem s pocitacem. V jednom zarizeni mame "cernou
>skrinku" ktera do posledni chvile bezela na pocitaci 80486 tusim na
>44MHz.

Nikdy som sa nestretol so 44MHz. So 40MHz ano. Ale to je len taka nepodstatna poznamka.

>Jenze pocitac umrel a dali jsme "novy" coz je 80486DXS bezici na
>66MHz. A program nefunguje.

Co presne znamena "nefunguje"? Ake je ocakavane spravanie a ake su symptomy "nefungovania"?

>    Je mozne, ze by rychlejsi pocitac zpusoboval chyby komunikace?

Ak "chyby komunikace" znamena inaksi baudrate, tak nie. Baudrate je dany UARTom a nie PC. Ale ten UART moze byt napriklad zle nakonfigurovany, ak je to trebars napriklad na karte - niektore mali jumper na delenie hodin, ktorym sa dali dosiahnut tie nestandardne vysoke baudraty; nieco podobne mali niekedy aj BIOSy.
S ISA kartou sa tiez sa moze stat, najma ked je starsia, ze nestiha, ak je rychlost zbernice nastavena ako PCI/N (N=3, 4, 6).

wek