SAMSUNG ML-1640 na plosnaky

Aleš Chlubný ales.chlubny@seznam.cz
Pondělí Srpen 3 21:38:58 CEST 2009

Petr Simek napsal(a):
> ... Na leptani jsem dal vic peroxidu a kyseliny
> oproti vcerejsku takze misto pul hodiny to penilo ca 3 minuty a bylo to
> vyleptane.
Doporucuji misto smesi HCl + peroxid + voda pouzit samotnou HCl a
peroxid pridavat pouze po kapkach - funguje podobne jako katalyzator (i
kdyz neni to pravy katalyzator, pri reakci se spotrebovava), bez
peroxidu si HCl medi ani nevsimne, staci par kapek a uz to jede, da se
tak krasne kontrolovat rychlost leptani, aby to jelo rychle, ale jeste
to nebublalo. Pri teto metode Vam jedna flaska 30% HCl vystaci opravdu
na hooodne dlouho a hlavne to nijak nesumi a nebubla a tim to mene
smrdi, neni to ani o moc pomalejsi, max. 5 minut). Ale pozor - dost se
to zahriva (ale to i pri klasickem roztoku HCl + peroxid + voda), takze
pri leptani velkych desek je potreba na to davat pozor (pokud budete mit
HCl o vyssi koncentraci, tak napr. 38% ma bod varu cca 50C, takze radeji
trochu naredit k tem 30%). A v zadnem pripade to nedelejte v byte nebo
dilne, vsechno kolem Vam zrezne a zoxiduje (nastesti nemam vlastni
zkusenost :-) , uskladnit na vetranem miste v dobre uzavrene lahvi, ne v
blizkosti naradi a pod.), ale to uz jste asi zjistil, ze je to peknej
sajrajt :-)

Pokud mate problem s preexponovanim, tak to je problem nekvalitni
predlohy. Pres skutecne dobrou predlohu muzete exponovat treba hodinu a
pod motivem zustane lak netknuty (vlastni zkusenost - ach ta skleroza
:-) Potom to samozrejme muzete machat ve vyvojce (o spravne koncentraci)
libovolne dlouho a ten motiv se proste neumeje, zadne odmerovani casu,
to je nesmysl.
Sam pouzivam starou HP LJ 5L s orig. tonerem nastavena pres program
LJConfig na Density 5, folie obycejna za 5Kc do meotaru a par minut v
toluenu (v krabicce od bonboniery) nechat naleptat toner (zase ne moc
dlouho, rozpije se to).

Ales Chlubny