Ochrana proti prepolovani vstupu zdroje?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Srpen 3 15:44:38 CEST 2009

On Mon, 3 Aug 2009, Tomáš Tomáš wrote:

> Necpu, proste demonstruji na dobre vychazejicim priklade :-), ale i kdyz
> tam dam schottku STPS2L40U nic moc lepsiho neni, ma tusim pri 1A 0.35V
> 350mW dela za rok 3kWh a i 12-0.35 je pod 12V. V tom stepdown mam
> schvalne tlumivku jako krava a vse dimenzovano na dosazeni ucinnosti
> pres 90% a pak si to zkazim nejakou diodou no uznejte :-)

Tak jeste jiny navrh - bistabilni rele , MCU (atmega) srazeci odpor,
zenerka, filtracni kond, snimaci odpory. Mcu budete napajet pres srazeci
odpor, napeti stabilizovane zenerkou a pro potreby spinani zajistene
filtracnim kondem. Mcu meri napeti na vstupu pres snimaci odpory a kdyz
je >10V tak na chvili sepne jednu civku bistabilniho rele a pripoji
zatez. Dal testuje napajeci napeti a kdyz klesne pod 8V tak na chvili
sepne druhou civku bist. rele a odpoji zatez.

Mcu bere tak 3mA, nejaka rezerva na kolisani napeti, rekneme odber 5mA
navic na vstupu. Pokud by jste chtel min tak jeste pridavny NPN tranzistor
k te stabilizacni zenerce.