Dvojnasobne vedenie NN do RD

Lubos Medovarsky lubos.medovarsky@accelera-networks.com
Pondělí Srpen 3 13:23:23 CEST 2009

Zdravim,

potreboval by som poradit ohladom praktickeho riesenia a bezpecnosti
dvoch NN privodov v spolocnych priestoroch.

V dome, v ktorom budu byvat dve rodiny, boli nainstalovane
dva nezavisle trojfazove privody ku dvom meracom spotreby,
nasledovat by malo potiahnutie vedenia cez spolocny suteren
k jednotlivym bytovym jednotkam na vyssie podlazia.

Kazda rodina si komfort v podobe kurenia, ventilacie a pod.
samozrejme predstavuje inac a ma ine energeticke naroky,
cim vznikla nutnost vybavit technologicke priestory
v suterene privodmi od oboch meracov spotreby.

Vynara sa pritom viacej otazok ohladom noriem a bezpecnosti:
1. paralelne vedenie privodov do spolocnej rozvodnej skrine
   (PE a bleskozvod budu spolocne, existuje dovod preco nie?)
2. spolocne umiestnenie hlavnej rozvodnej skrine s isticmi pre oba
   privody (je to pripustne?) a nasledne vedenie k rozvodovym skriniam
   v bytoch,
3. riesenie napajania pivnicnych zasuviek a osvetlenia
   (samostatny merac spotreby? ine riesenia?),
4. trvale pripojenie technologie (to by nemal byt problem).

Poradia pritomni odbornici ohladom noriem a zasad pri projektovani?

Vdaka

Lubos