OT - zase elektrocentrála :-)

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pondělí Srpen 3 10:55:51 CEST 2009

Takový pomocný 3 fázový zdroj by se nejlépe uplatnil ve spojení s dříve
zmíněným kroužkovým motorem, připojit ho na kroužky.
Dýzl by dokonce mohl běžet na svých jmenovitých otáčkách, pomocný zdroj
by pracoval na rozdílové frekvenci, ale rozdíl výkonu (úměrný skluzu) by
musel pomocný zdroj odebírat z rotoru a někam odevzdávat, (do odporové
zátěže, boiléru, jako DC výstup?) Vracení výkonu směrem k zátěži
generátoru by asi nebylo moc stabilní.
Ale citlivá regulace frekvence i fáze 4kvadrantového 3fázového měniče
bude docela oříšek.

Jednodušší mi přijde zajistit čistě činnou zátěž asynchronního
generátoru, tedy vlastně pfc zdroj(usměrnovač),  napětový mezistupen, a
za ním
výkonový střídač. Jednodušší řízení, ale nutná výkonová elektronika. Při
činné zátěži je asynchronní generátor celkem stabilní, výstupní
frekvenci určuje jenom střídač. Nějaký 4polový asynchroní motor jen 10kW
bych asi uměl sehnat.

Připojit pomocný zdroj na stator lze také třeba na jenu fázi s tím že
odebírám druhou, ale jalový výkon takového zdroje bude docela velký,
odhadem .3 jmenovitého výkonu motoru, tudy asi cesta nevede.

Lubor