SAMSUNG ML-1640 na plosnaky

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Srpen 2 17:16:14 CEST 2009

Ono je to nutno posuzovat komplexně:

Připlácnout papír olejem a pak ho zase mýt šampónem/jarem, je sice samo o
sobě pracnější, než folii přitisknout sklem, ale sklo vyžaduje, aby DPS byla
rovná, což zas znamená buď rovnání po ustřižení, nebo velmi pracné řezání
pilkou a bordel s tím spojený, nebo silné sklo a zatížit, nebo použít vždy
celou desku, nebo vakuové přitlačování, ... ten olej mi nakonec vychází
nejpraktičtější. Rovnání si nechám na závěr, po případném rozstříhání již
vyleptaných desek.

Obecně mi tedy ten olej přijde lepší než sklo - použil bych ho i na
průhlednou fólii. Naopak, komu se olej nelíbí, může použít sklo na papír bez
oleje a svítít o trochu déle. Funguje to taky.

Celý proces dělat v pokoji, no nevím - to máte u postele umyvadlo? ... po
expozici DPS odnesu do koupelny, na pračce (vedle umyvadla) mám pro tyto
účely trvale položeny zavíratelné vaničky s NaOH a FeCl3.

Používám samozřejmě kupované fotocitlivé desky, nanášení emulze jsem dělal
jen jednou, když bylo potřeba použít spec. materiál... a nerad bych to někdy
opakoval.

Acetonové páry - pořád se to v nějakých diskusích objevuje, ale nějak
nechálpu, k čemu to má sloužit:-)

Inkoustovka - to je pro lidi, co hodně tisknou. Kdysi jsem jí měl a většinu
náplně jsem spotřeboval na čisštění zaschlé hlavy. Mezi jednotlivými
použitími tiskárny je běžně pauza několik týdnů, až měsíců. Laserovce je to
jedno - nemá v ní co zaschnout.

Nevím, jak těžko sehnatelný zdroj je metalhalogenidka z elektra za rohem,
ale mě vyhovuje:-) UV zářivku bych si musel objednat v Narvě. Výbojka visí
na dvou drátech v plechu ze starého case od PC. Když jedu na tábor, plech
obrátím, naskládám do něj vaničky s roztoky a další věci na výrobu DPS, je z
toho kompaktní zavazadlo:-)

PH

From: "DVD" <microchip@klikni.cz>
Jeste napisu reakce na vyse napsane... porad v tom postupu mate nejake
broukpytlikovani navic...

Nakreslim DPS v oblibenem programu. Vytisknu na folii do inkoustove
tiskarny (jednak protoze mam inkoustovou tiskarnu, a taky proto, ze na
hladke folii inkoust nedrzi, coz je logicke). Prilozim na kuprexit s
nanesenou vrstvou emulze (ano, jde to nanaset rucne, ale pro prototyp
nema cenu doma delat vsechno). Prilozim 2mm sklo, napr. na obrazy/fotky
v ramu se takove pouziva. Svididlo mam 2ks zarivkoveho svitidla treba do
kuchyne (cena 130kc?), pricemz jako zarivka je pouzita 8W UV s patricnym
spektrem a kdyby se nekdo ptal, mam ji z narvy za 80kc. Osvitim,
vyvolam, vyleptam.

Mozne nevyhody: je to asi drazsi nez pytlikovani vseho doma (nanaseni
emulze, suseni, tisk na papir co nepropousti UV s naslednym
"zprusvitnovanim" a podobne)

Vyhody: pomer cena vykon je urcite nejlepsi: jednoduse reprodukovatelne,
zadne tezko sehnatelne zdroje UV apod., zadne masteni olejem, zadny
pobyt v acetonovych parach apod. Proste v klidu udelam i v pokoji kde spim.

David

PS: Mam pocit ze kdyby se dala natahovat ta medena folie na cuprexit/FR4
doma, pulka lidi by to snad delala :)