Par dotazu k Altium Designeru

dejfson dejfson@gmail.com
Sobota Srpen 1 14:56:52 CEST 2009

2009/8/1 <zoodiskus@vol.cz>

> ad)1 asi neco delam blbe, nepreroutuje se mi to ani pri drag.

afaik tohle neni v PCB modulu mozne (mam winter edition a nefunguje to tam).
drag
i s routovanim funguje 'nejak' (a jeste spatne) jenom ve schematu. tohle je
jedna z funkci ktera mi
tam dost chybi. myslim ze eagle, jakkoliv je nedovyvinuty (prosim zadny
flame), ma tuhle
vlastnost velmi dobre propracovanou. zvlast se hodi kdyz posouvate 400pinove
BGA pouzdro.

> ad)2 Multichanel pouzivam, ale neni to uplne ono, ne vse je vhodne
> rozkreslovat
> na x papiru. Zkratka by to chtelo nejake globalni class prenositelne
> z navrhare schemat do navrhare PCB.

myslim ze multichannel neni potreba. jestli jsem to pochopil spravne, chcete
pouze aby sly od
sebe jednodlive soucastky oddelit podle prislusnosti k 'casti' schematu.
tohle je v altiu reseno
pomoci 'rooms'. kazdy list schematu ma v PCB definovanou svou vlastni oblast
(room). Pokud
chcete oddelit soucastky napr. zdroje, neni nic jednodussiho nez si cely
zdroj nakreslit jako
samostatny sheet a potom v PCB pohybovat celym mistem (zkratka d-m-v ->
design ->rooms ->move).
pokud jednotlive mista nevidite, zkuste 'options - display' a oznaccte rooms
jako visible (klavesova zkratka 'od')

> ad)3 O jak genialni :-)

? otacet jde mezernikem take. presun na jinou vrstvu se dela klavesou 'L'
pri tazeni soucastky.
d/