prava ve W2k

Petr Hronek trit@atlas.cz
Úterý Duben 28 21:23:38 CEST 2009

Zdravím,
nemyslím si, že je to problém, uživatele jde zadávat i přímo, bez
vyhledávání. Práva jsou někdy gordický uzel a doména je ten konec, který ho
pomáhá rozuzlovat.
Samba je daleko složitější, a pokud je někdo líný se naučit "klikací"
Windows server, nevěřím příliš, že se naučí dobře nakonfigurovat Sambu.

Podobný problém  generují WXP, jde skutečně o uživatele. Pokud je uživatel
ověřen ve skupině, není ověřen proti serveru - nemá oprávnění si prohlížet
seznamy uživatelů. Něco mi napovídá, že lze nainstalovat 2k server v režimu
NT, pak by to mělo chodit, další možností je přepnutí způsobu ověřování u 2k
wrkst na starší. Je to dost historie, musel bych si to nainstalovat a vidět.

Vašeho správce Vám nezávidím...

Petr Hk

----- Original Message -----
From: "Lubor Otta" <butan@geoinvest.cz>
To: "hw hw" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 28, 2009 1:55 PM
Subject: OT: prava ve W2k

Zdravím konféru,
znovu s OT dotazem.
Máme v práci sdílený disk na W2k serveru.
Když na něm chci měnit práva dalším uživatelům u mých adresářů vzniká
problém.
Ze starých WinNt je vše OK
Z W2k vzniká problém, pokud si nechám zobrazit seznam uživatelů, s cílem
přidat některého uživatele do seznamu přístupových práv.
V ten okamžik se mi oběví okno: "K přihlášení jste použili učet který
nemá přístup ke stroji jméno serveru. Zadejte název a heslo učtu který
má oprávnění pro tuto doménu.

Na tom serveru nemám správcovská práva, domény provozovat nechceme,
správce to neumí.
Počítače nejsou v doméně, mají nastavenu stejnou pracovní skupinu.
Prosím o radu kde je problém, když z WinNt to chodí.
Lubor

PS beru i radu nahradit ten server sambou, alespon budu mít větší
motivaci to udělat :-)