Řízení krokového motoru

Jan Půhoný konference@puhy.cz
Pondělí Duben 20 23:01:00 CEST 2009

Odpovedi nize:

HW CNCnet.info napsal(a):
> Mate nejakou vyslovenou potrebu jej ridit bipolarne? Pripadne pokud
> bipolarne tak paralelni zapojeni civek?
>
> Predpokladam ze nepotrebujete trhat rychlostni rekordy a ani honit
> presnost jako na CNCcku.
>
> Takze klidne pouzijte unipolarni zapojeni (muzete minimalne delat
> pulkroky) a nebo kdyz uz tak seriove zapojeni civek a tam se pri 3A da
> ledacos uz poridit.

Chtel jsem bipolarni zapojeni kvuli vetsimu momentu, bude to slouzit pro
mereni smerovych charakteristik anten ve dvou osach (samozrejme to bude
jeste zprevodovane) a clovek nikdy nevi, co na to kdo povesi za antenu.
Mechaniku ale nedelam ja, takze asi jeste pockam, az bude finalni navrh
mechanicke casti.
> Bipolarni paralelni zapojeni ma smysl pokud potrebujete vrtet treba
> 15-20ot/s a tam uz je treba to mit opravdu dobre zvladnute - tu energii
> musite byt schopen do motoru dostat a i odvest.
>
> Napeti by to melo zvladnout radove 70-100V urcite - je to ale Cina takze
> zalezi jak se zrovna vyspali - rozptyl parametru i jednotlivych vinuti
> na jednom motoru je bezny. Pustit do nich 230V bych se asi neodvazil.
> Zde plati to same - pokud nehonite rychlost tak vas nemusi zajimat
> napeti vyssi nez 50V.

Ok, pocitam s nejakym hotovym spinanym zdrojem.
> Jinak hotove drivery mam k prodeji a bezne jsou provozovany na 4A. Jezdi
> s tim i velke masiny s motory na 5A. Pouziva se mirne nizsi proud nez je
> maximalni protoze jdou motory mekceji. Ale respektuji ze chcete bastlit.
>
> Pokud potrebujete tak vzhledem k aplikaci je mozne motory i mirne
> prebudit - protoze nepobezi nonstop treba celou smenu jako na CNCkach.

Jak se resi prakticky to omezeni proudu?

Bastleni je zde zadouci, protoze to je (spolu s ridici elektronikou a
pripojenim na aut. merici pracoviste) moje diplomova prace :-)

Diky,

s pozdravem Jan Puhony