Řízení krokového motoru

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Duben 20 22:44:24 CEST 2009

Mate nejakou vyslovenou potrebu jej ridit bipolarne? Pripadne pokud
bipolarne tak paralelni zapojeni civek?

Predpokladam ze nepotrebujete trhat rychlostni rekordy a ani honit
presnost jako na CNCcku.

Takze klidne pouzijte unipolarni zapojeni (muzete minimalne delat
pulkroky) a nebo kdyz uz tak seriove zapojeni civek a tam se pri 3A da
ledacos uz poridit.

Bipolarni paralelni zapojeni ma smysl pokud potrebujete vrtet treba
15-20ot/s a tam uz je treba to mit opravdu dobre zvladnute - tu energii
musite byt schopen do motoru dostat a i odvest.

Napeti by to melo zvladnout radove 70-100V urcite - je to ale Cina takze
zalezi jak se zrovna vyspali - rozptyl parametru i jednotlivych vinuti
na jednom motoru je bezny. Pustit do nich 230V bych se asi neodvazil.
Zde plati to same - pokud nehonite rychlost tak vas nemusi zajimat
napeti vyssi nez 50V.

Jinak hotove drivery mam k prodeji a bezne jsou provozovany na 4A. Jezdi
s tim i velke masiny s motory na 5A. Pouziva se mirne nizsi proud nez je
maximalni protoze jdou motory mekceji. Ale respektuji ze chcete bastlit.

Pokud potrebujete tak vzhledem k aplikaci je mozne motory i mirne
prebudit - protoze nepobezi nonstop treba celou smenu jako na CNCkach.

Radek Vicek