Řízení krokového motoru

Jan Půhoný konference@puhy.cz
Pondělí Duben 20 21:37:04 CEST 2009

Dobrý večer,

potřeboval bych od zdejších poradit ohledně řízení tohoto krokového
motoru: http://www.cncshop.cz/KM/86HS45.htm

Hledal jsem nějaké hotové drivery (rozuměj IO, ne hotové zařízení), ale
na co jsem narazil většinou končí na 5A. Sáhnu tedy - i vzhledem k
dostupnosti - po 2 x (4 x FET a 4 x Shot. diodě) a zapojím klasický
můstek (bipolarní  paralelní zapojení cívek motoru) Přece jen už to není
nejmenší motor - je třeba dávat na něco pozor? Mám na mysli rušení,
špičky atd.

Pro jaké napájecí napětí jsou tyto motory určeny, kde je horní hranice?
V datasheetu je jen 500V dielektrická pevnost. Chápu, že kritický je
maximální proud vinutím - jaké však zvolit napětí? Omezení proudu se
realizuje sériovými rezistory?

Jen pro úplnost: celkově potřebuji řídit dva motory, je to pro dvouosý
anténní rotátor.

Díky za nápady.

--
s pozdravem Jan Půhoný