Tak to vypadá když je člověk vzteklej

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Duben 20 15:00:44 CEST 2009

No ja jsem si prednadavnem kupoval tu pajecku od Conrada jako zalozni
kdyby odesla Ersa protoze ma uz dost nabehano.

Mel jsem pujcenej teplomer s malym cidlem a kalibroval jsem ji -
optimalni teplota na pajeni mi vysla na hrotu mezi 300-350stC.

Teplota taveni eutektika je tusim 190st - uvadi se ze by teplota
pajeneho mista mela byt u olovene pajky o 40-60st tedy jsme na tech cca
250st co tu nekdo psal - jenze tahle teplota nemuze byt na hrotu -
protoze ty hroty maji nejaky teplotni prechod a nelze dost dobre ohrivat
pajene misto pajkou 10s aby dosahlo teploty hrotu.

Samozrejme u malych plosek je to mene vyrazne, ale zase se vetsinou
pouziva mensi hrot s horsim prestupem.

Ostatne i na solidni Ersa mam nastavenou teplotu vetsinou mezi 300-330stC.

Takze bych rekl, ze ten kdo paji teplotou 270st na pajce tak mu asi keca
mereni.

Radek Vicek