Li-Ion nebo LiFePO4?
RV
vicek.radek@cpost.cz
Pátek Duben 17 09:19:56 CEST 2009
Pokud nejsou lionky pretezovany a vybijene az na koleno tak se prakticky
nerozchazeji a nejsou treba prilis balancovat - maximalne jednou za cas
zkontrolovat - mam nekolik ruznych packu a nevim co to je balancer.
Naopak lifepo maji vetsi tendence k tomu se rozejit - proto zrejme ma
nabijecka integrovany balancer - ostatne to mel udelane i Dewalt ve
svych cajcich kam se zacly davat tyhle clanky prvne.
Z lionek bych zadny strach nemel - mam nektere lionky i 7 let a stale
pracuji vyborne.
Vybiral bych hlavne podle toho jakou potrebujete kapacitu na bezny
provoz toho kola, jake bude zatizeni tech baterii a take zda jste
schopen vyuzit to ze lze lifepo nabit za 10 minut - ono nabijecka co da
100A neni vsude k mani.
Radek Vicek
Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Dobrý den,
>
> známý potřebuje baterku do elekrobyciklu na 36V (v každodenním provozu) a
> tak nevím, kterou mu vybrat.
>
> 16Ah Li-Ion, nebo 10Ah LiFePO4?
>
> Těch baterek je sériově 10, u těch fosfátových pak nejspíš 12. Fosfátové se
> jako 16Ah nedělají a cenově jou na tom kupodivu ty fosfátové o něco lépe,
> než srovnatelné LiIon.
>
> Fosfátové by měly umět do 10% vyrovnávat náboj při nabíjení článku, lionky
> znáte jaxou háklivé, ale snad mají integrovaný balancer, nicméně nikde to
> psáno není a nabíječka má jen 2 póly, zatímco u fosfátových je nabíječka s
> balancerem a fousatý nabíjecí konektor.
>
> Mám obavy, že u LiIonek začne brzy některý článek slábnout, až nakonec z
> 16Ah lionky dostane tak 6-8Ah. Kdežto u té fosfátové se vyrovnávají samy,
> krom toho že mají balanční nabíječku.
>
> Takže které vybrat, aby co nejdéle vydržely a na jedno nabití i po čase
> ujely co nejdál?
>
> Děkuji, JL.
Další informace o konferenci Hw-list