pajeci kapalina na QFN

j s jarin.hw@gmail.com
Pátek Duben 17 08:37:18 CEST 2009

Stano to pocul odo mna.
Pred nejakou dobou (rok? dva?) som spajkoval QFN puzdro mimoriadne
"sedliackym" sposobm. Zobral som QFN, velmi jemne som mu pocinoval
vyvody obycajnou spajkou, takisto plosky na plosnom spoji, kam malo
QFN dosadnut. Potom som plosny spoj "napatlal" tavidlom, QFN som donho
usadil. Uplne "mikrometrovo" presne vycentrovanie nie je potrebne.
Toto som polozil na zehlicku otocenu plochou hore (nerobit to na
zehlicke, ktora sa pouziva na zehlenie) a zehlicku zapol. Najprv som
to ohrieval na nizsej teplote niekolko minut, potom som to prepol na
maximum, spajka sa roztavila, QFN dosadlo, zehlicku som vypol a vec
bola hotova. Zvysne suciastky som dopajkoval normalnou
mikropajkovackou.

V predoslom texte je zopar "neinzinierskych" formulacii, ako napriklad
ze vyvody som pocinoval jemne, ze som to zohrieval niekolko minut,
neuviedol som nijake teploty, casy, mnozstva, nic. Je to preto, ze
tento experimentalny zehlickovy postup je tazko opakovatelny a
prenosny na ineho cloveka v inych podmienkach, je potrebne ho
niekolkokrat otestovat, nez sa "vyladi" spravny postup, takze clovek
najprv znici niekolko plosnych spojov. Ale ked sa to clovek raz nauci,
tak to ide a je to celkom pouzitelne.
Samozrejme, aj ked to napokon vyzera, ze to funguje, treba to brat s
rezervou a akurat tak na hobby pouzitie. Mimochodom, jedno takto
zaspajkovane QFN pracuje uz dlho (vzhladom k tomu, ze neviem ci to
bolo pred rokom alebo dvomi, tak je to rok alebo dva) ako sucast
"outdoor-oveho" meraca teploty.

J.S.