Avr studio, atmega32 - neodhalitelný problém ?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Duben 15 08:48:00 CEST 2009

"Programator" typu "hrdzavy klinec" ako taky by ten jednocip nemal poskodit. Ale potencialove rozdiely su svina - takych 20-30V co bezne byva medzi kolikmi v roznych zasuvkach s tym jednocipom moze vcelku zamavat. Este ma napadlo, ze pri nevhodnom poradi pripojenia pinov "prigramatora" a napajania a pri nevhodnej konstrukcii "programatora" by teoreticky mohlo dojst aj k pretazeniu IO pinov skrz parazitne napajanie "programatora", ale to znie dost nepravdepodobne.

Co vsak znie pravdepodobne, a uz som to viackrat pocul ako zdroj prave podobne zahadnych problemov, su pokusy o pretaktovanie... Tak ako to je tu? Nie je ta Mega nahodou L-koveho typu a prevadzkovana na >8MHz?

A pochopitelne, pridavam sa s ozvenou na otazku o napajacich pinoch, a pridavam otazku o blokovani napajania.

O a este ma napada, niektore 7805 lubia kmitat ak nie je slusne zablokovana ROVNO na jej pinoch. Niektore (obvykle tie s pismenkom uprostred) tiez vyzaduju nejaku minimalnu zataz.

Ozaj, fotka celeho toho geretu aj s programatorom a zdrojom by sa nenasla?

wek