Publikovani konstrukci

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Duben 14 10:19:58 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 14.4.2009 od RV:

> Zrejme to souvisi i s kupni silou Nemcu. Hromada zdejsich bastliru
> je rada kdyz ma nejaky slusny merak a ostatni veci maji zbastlene na
> koleni.

Ja bych rekl, ze tohle neni nevyhoda. Zatimco v Nemecku si kazdy muze
koupit takovou techniku daleko jednoduseji a levneji (vzhledem k
platu), tak tady se prave nabizi velky prostor pro bastleni. To
znamena, ze tady si kazdy rad ubastli daleko vic, nez v tom Nemecku.
Troufl bych si tedy tvrdit, ze kupni sila je v pripade bastleni dost
kontraproduktivni.

Napriklad, proc si bude nekdo stavet treba wattmetr, kdyz si ho muze
levne koupit v Lidlu? Notabene kdyz k nemu ani nema zdrojaky, protoze
se autor rozhodl, ze je nezverejni? Nema pak ani ten nejmensi duvod.

> Takze by asi radi kdyby si obcas pomohli nejakou korunou - na druhou
> stranu jsou mimo realitu (nebo si naopak uvedomuji velmi dobre) co
> obnasi si za svuj vytvor nechat zaplatit a nest za to nejake
> garance. Tak by radi neco mezi.

No jo, autori by si radi dopomohli, to je logicke. Za tu soucasnou
situaci samozrejme muze hlavne redakce, protoze kdyz to umozni, tak
holt to autor vyuzije.

Ja take odebiram Elektor. Drive jsem si kupoval ty Elektor body a za
ne jsem bral PDF verzi, pak jsem to zmenil primo na predplatne Plus,
takze dostavam papirovy casopis a jednou rocne i DVD.

Elektor ma docela dobre nastaveny ten model komerce. Diky doplnkovemu
prodeji kitu a desek si mohou zrejme dovolit zaplatit vice penez
autorovi. A i cesky bastlir si rad k dobre konstrukci koupi tu
desticku nebo i celou sadu soucastek. Elektor take vydava ruzna
tematicka CD a knihy apod.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem