OT: Publikovani konstrukci

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Duben 12 15:15:00 CEST 2009

No, pekne to sice nie je, ale pan kolega, ste tu kratko: MK je dlhorocny vyhlaseny hulvat konferencie. Musim vsak s obsahom toho vyhlasenia suhlasit - trebars ten podpis by Peter urcite vedel selektivne do konfery neposielat, keby chcel. A tie prispevky v PE, aj ked su trebars urcitym sposobom "nekompletne", su tiez prinosne - uz len ako inspiracia, ze "aj takto to ide skonstruovat". Napokon ani tu v konfere nikto nedoda kompletny navod k tomu ci onomu, ze?

Naviac Peter je presne ten, co vie dobre, ze ten casopis nemusi kupovat ked nechce, nemusi v nom citat tie clanky kde chybaju podrobnosti, a na ten mail moze odpovedat presne podla pravdy, ako to tu uz niekto pisal. Dalej Peter je tu zrejme jeden z tych, ktori uplne presne vedia, co vsetko to vydavatelstvo - a pokus uzivit sa tym - obnasa. Podnika na tom istom - pomerne malom a pomerne chudobnom - uzemi, a aj ked sa mu zrejme dari, vobec to nevyzera tak, ze to je bez namahy alebo ze si za dva mesiace zarobi a zvysok roka oddychuje. Ak sa mylim, Peter, tak sa Ti vopred ospravedlnujem a sklanam hlavu pred virtualne hodenym kamenom... :-)

To, ze sa s MK "nemaju radi", je ina vec, ale nie kazdy sa narodil s povahou diplomata, ze?

----

Inak pre obchodny model, ktory by bol zdravsi nez existujuci, sa da pozriet na "susedny" Elektor. Je v nom tiez nezanedbatelny podiel reklamy, ale clanky su "kompletne", co si vsak autor moze "kompenzovat" "drobnym obchodom" priamo pod kridlami vydavatela. Pre vsetkych je to vyhodny model: autor ma motivaciu urobit tu pracu okolo clanku, je za nu aspon ako-tak zaplateny bez toho aby musel vymyslat svoj obchodny model a viest agendu okolo neho, citatel zase dostane solidny zaklad uz v casopise a moze si pohodlne dokupit zvysok; no a vydavatel ma svoje percento. Ale vezmite si, co ten casopis - t.j. ten solidny zaklad - stoji, a tipnite si, kolko by sa ho za tu cenu - aj ked so solidnym obsahom - predalo v Ceskoslovensku. A to nehovorim o tom, kolki by si tu kupili aj tie kity a knihy a to vsetko okolo.

A o tom to vsetko je.

wek