Publikovani konstrukci

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Duben 11 23:23:36 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 11.4.2009 od Zdeněk lada:

> No pokud by si celou konstrukci nechal patentovat jako užitný vzor
> pak by jsi musel mít jeho souhlas.

Proc by to delal, kdyz to chce publikovat? Proc by platil
nekolikanasobne vic, nez dostane za honorar? Nebylo by lepsi, kdyby to
tedy nezverejnil?

> Otázka honoráře je zde spíše mimo mísu, pokud bych bral poněkud
> odlišný případ například spisovatele, tak ten také dostane za dílo
> zaplaceno, ale autorská práva pokud se jich nevzdal mu patří pořád.

To autorstvi nikdo nevezme ani spisovateli-konstrukterovi, ktery
prispiva do casopisu. V tom je to stejne. Asi dostane mensi honorar
nez spisovatel knihy, ale to neni dulezite, to ten autor vedel.

Ja jsem ted schvalne zalistoval v nekolika poslednich cislech PE a
koukl se na web vydavatelstvi, co tam autori poskytuji. A nekteri daji
zdrojaky bez problemu, nekteri jen HEX, nekteri nic.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz