Prepocitavaci koeficient obdelnikoveho a sinusoveho napeti

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Pátek Duben 10 23:37:24 CEST 2009

Dobrý den,

řekl bych že to bude ten typ přístroje co měří střední aritmetickou
hodnotu(absolutní velikost) a pomocí
nastavovacích prvků(nastavení děličů atd..) je to vynásobeno na efektivní
hodnotu pro sinusový průběh. Používá tedy na vstupu  nějaký převodník na
absolutní hodnotu a posléze integrační převodník.

činitel tvaru=(Uef/Ustr) pro harmonický průběh      1,11
                                pro  obdélník                       1

z toho plyne že když měřete na takovém přístroji obdélník, musíte údaj dělit
1,11 tedy násobit 0,9.

Nejedná se tedy o klasický TRUE RMS ale pouze o obyčejný digitál. Spíše by
mě zajímalo kde se vzala konstanta 0,81. Budou tam muset být diody, protože
klasický magnetoelektrický systém(deprézský) by naměřil u střídavého napětí
0V.

Zdeněk